Rabobank en HackShield Future Cyber Heroes werken samen aan weerbare jeugd

26 maart 2019

Sinds december 2018 is de Rabobank Foundation, het maatschappelijk fonds van Rabobank, aangesloten bij het initiatief HackShield Future Cyber Heroes. Binnen dit partnership is de afgelopen maanden hard gewerkt aan een nieuwe episode van de ‘serious game’, bedoeld om kinderen in de leeftijd van 9 tot en met 12 jaar weerbaar te maken tegen de gevaren van het internet. 
 
De design-principes achter HackShield helpen kinderen om hun digitale gedrag te veranderen. Met de samenwerking met HackShield verbindt Rabobank cybersecurity met financiële zelfredzaamheid. Dit is een erg belangrijk thema voor de bank, welke perfect aansluit op Rabobank’s ambities om betrokken te zijn én bij te dragen aan de maatschappij.  
Nieuwe episode

De episode die in samenwerking met de Rabobank Foundation is ontwikkeld, wordt deze week, tijdens de Week van het geld, gelanceerd.(https://www.weekvanhetgeld.nl/). HackShield is gratis te spelen voor iedereen. (https://joinhackshield.nl) Tim Murck, ook wel bekend als acteur uit de series Spangas en Feuten, is een van de grondleggers van HackShield Future Cyber Heroes. Vanuit het bedrijf Flavour werkt hij middels gamification en (transmedia) storytelling aan maatschappelijk relevante projecten, HackShield Future Cyber Heroes is hier een voorbeeld van. 
 
Tim Murck: “Wij willen kinderen niet (over)beschermen en weghouden van gevaar, maar juist weerbaar maken door ze in een veilige omgeving te laten zien welke gevaren er zijn en wat de consequenties zijn van hun eigen (online) acties. Vanuit deze missie vormt HackShield een ecosysteem waar de digitale veiligheid en educatie van kinderen centraal staat.“
 
HackShield ontwikkelt zich stap voor stap tot een volwaardige game. Zo biedt de volgende versie; scorelijsten, uitgebreide avatar creatie, een (virtuele) webshop, tientallen nieuwe levels, spannende verhalende videocontent en een webportal (site) waar een groeiende groep actieve spelers (de HackShield community) zich verzamelt. 
 
Hierna volgen nog vier episodes, steeds met nieuwe passende partners en Cyber-thema’s. Daarna wordt gekeken naar een internationale uitrol. 
 
-------------------------------------------------------------- EINDE  -----------------------------------------------------
Wilt u meer informatie over de achtergrond of inhoud van de game of over de samenwerking met de Rabobank Foundation? 
 
Vragen over de game?
Tim Murck via t.murck@flavour.nl of 06-47096004. 
Voor een impressie van de game: https://youtu.be/6Y1nY4Kg_eU
 
Vragen over de samenwerking? 
Rabobank persvoorlichting: Elise van Heeswijk Elise.van.Heeswijk@rabobank.nl  
Telefoon 06-107 300 63